• Na maanden van voorbereiding, was het dan eindelijk zover de 3e editie van het Hutten dorp Kolhorn.

Dit jaar was het thema “Hutten Smurfen dorp”. De vlaggen werden gemaakt, en met Grote Smurf en Smurfin werd een afspraak gemaakt om bij ons aanwezig te zijn.

Zaterdag ochtend zijn we gestart met het opzetten van de tenten en het ophalen van heel veel andere dingen.
    En het neerzetten van de Brievenbus. Daar is heel veel post in gekomen, de kinderen vonden dat ook heel erg leuk.

Zondag 11 augustus was het dan zover om 10.00 uur gingen wij van start met een hele grote groep kinderen en ouders uit Kolhorn en Barsingerhorn. Een hele mooie start voor het nieuwe school jaar voor heel veel van de kids. Na de opening en een veiligheid “peptalk”, vlogen ze allemaal richting de containers van SORTIVA (sponsor van het hout). Ja en dan moet het gebeuren; trekken, kiezen, sjouwen, verplaatsen etc, etc, op naar je bouwkavel. En wat je dan hoort; er werd gemeten, getekend, gezaagd, getimmerd of hun leven ervan af hing. De spijkers werden gesponsord door de Jong & Roos. Geweldig om te zien. De limonade was dan ook bijna niet aan te slepen…..De broodjes gingen daardoor ook grif van de hand, want werken maakt hongerig. Het werd een bedrijvig dorp zo zoetjes aan. De E.H.B.O had druk werk in het begin. Na het avond eten ( broodjes Knakworst verdwenen als sneeuw voor de zon. Alles ging OP) stond de “Lichtjes en Lawaai”optocht op programma, onder leiding van Weslie en vele anderen gingen de kinderen een rondje dorp, nou dat hebben ze geweten wat een kabaal en… REGEN , maar ze gingen gewoon door de bikkels. Zodra ze terug waren hadden sommige nog energie genoeg over om verder te gaan bouwen, maar rond de klok van 20.00 uur was het einde oefening en heel voorzichtig ging iedereen naar huis. Moe maar al zeer voldaan. Opladen voor de volgende bouwdag.

Maandag om 9.30 uur druppelen de eerste kinderen al weer binnen bepakt en bezakt met van alles en nog wat om hun huisje mooi te maken, b.v. plantjes, bloemen, gordijntjes, tapijt, schilden, wapens, kussentjes, telefoon, en wat al niet meer. Gewoon geweldig om te zien. De kids waren zo druk dat ze eigenlijk geen tijd hadden om te eten, maar ja eten moet je. ’n Lekkere appel of banaan van Edwin Rustenburg gaat er altijd in. Sport en Spel vond plaats op de IJsbaan, helemaal top, alleen die rot wespen zo gemeen, want als die je prikken… dat doet zooo zeer. De heerlijke geur van Pannenkoeken kwam je tegemoet vanuit de tent, deze stonden voor die avond op het menu, en die gingen erin als koek.
    Om 18.30 stond de “Karaoke ~Play Back Show” op het programma, er deden niet zoveel kinderen mee, maar dat gaat volgend jaar zeker veranderen…. Want dan gaan ook de ouders mee doen. Dus ga alvast maar wat bedenken zou ik zeggen. K3 zou bij ons optreden maar dat werden er 6, en de jongens vonden dat echt VET, maar…. Toen moesten ook zij aan de bak, eerst nog een beetje tegen stribbelen maar uiteindelijk stonden 9 jongens toch ook hun mannetje. En als laatste 2 meiden die gewoon ff live gingen zingen omdat wij het nummer niet hadden wat ze wilden gaan doen, ik zeg STOER. Maar aan het einde van deze dag kwam bij ons de vraag, Onze telefoon is gestolen. Het moet niet gekker worden, telefoon gestolen uit het Smurfenhotel.

Dinsdag rond de klok van 10.00 uur was het nog rustig, de vermoeidheid slaat toe. Dus eerst rustig een bakkie met de organisatie. En ja hoor daar komen ze. Fanatiek werd er weer getimmerd en gezaagd. Want vandaag moest de hut AF. De keuringscommissie zou onopvallend langs komen. Zo werd er namelijk gevraagd, Guda heb jij een bezem en stoffer en blik…? Nee die hadden we niet mee.
    Ook geen stofzuiger. Dus dan maar op een andere manier. De verlichting werd opgehangen, slingers en een extra tent neergezet voor als het eventueel zou gaan regenen. Dus, druk, druk, druk. Maar o zo gezellig. Samen met de mannen gingen de kinderen het dorp netjes maken. Alle restanten werden opgeruimd, groot hout naar de containers, en klein hout op de kar voor de stookvaten die tijdens de BBQ op het veld werden gezet. Alle dagen werd er gretig gebruik gemaakt van het Springkussen deze werd gesponsord door Stammis Horeca verhuur. Tegen de kolk van 17.00 uur kwamen de eerste auto’s het terrein op; met B.B.Q’s, buiten keukens, tuintafels, stoelen, koelboxen heerlijk eten en drinken en nog veel meer. Wat weer een verrassing voor ons dat er zoveel mensen op de Dorps BBQ af kwamen. In totaal waren we met 203 mensen, geweldig. Het was een heel gezellige avond, de kinderen en ook de ouders hebben zich kostelijk vermaakt.

En dan is het alweer de laatste dag, en die staat in het teken van OPRUIMEN.
    Nou dat hebben we geweten, gewoon vanuit alle hoeken en gaten kwam er hulp, TOP.
    Slopen, stapelen, inpakken, sorteren, wegbrengen enz. enz. enz. Hier gaat onze dank uit naar Pieter Paul voor het beschikbaar stellen van materiaal, en Erik voor het rijden hierop. Auto’s met aanhangers reden af en aan om alle spullen weer op hun plek terug te brengen. En dat was heel wat. Om 14.00 uur was het veld zo goed als leeg, maar niet voor lang want om 15.00 uur was het veld weer vol met alle kinderen en hun ouders of oppas voor de prijsuitreiking. En deze is als volgt.
    1e de Stippen Hut. 2e het Smurfenhotel. 3e het Smurfinnenhuis.
    De winnaars werden verblijd met een bon voor de bioscoop.
    De laatste ijsjes werden uitgedeeld aan iedereen, en die gingen er in als IJS. Na nog heerlijk nagepraat te hebben met elkaar kwam onder een stralend zonnetje ook een einde aan deze dag.
    Alle kinderen maar ook ouders, gingen heeeel moe, maar zeer voldaan naar huis.
    Namens het bestuur van “Kolhorn Vooruit” zeggen wij dank jullie wel allemaal.

SPONSORS;
    SORTIVA
    Maatwerk in Sport
    Vader Toilet verhuur
    Stammis Horeca verhuur.
    Oliehoorn
    Mul verhuur
    De Jong & Roos
    Edwin Rustenburg
    E.H.B.O.
    Vos watervoorziening
    P.P. Stammes

In totaal deden er 84 kinderen mee.
    Er zullen dingen zijn die ik niet heb vermeld , maar die zijn mij dan ontschoten, waarvoor excuses.
    Het was weer een groot SUCCES….. BEDANKT iedereen…….

Posted by Webmaster @ 20:37 for Algemeen, Bestuur, DorpsBBQ, Huttendorp, IJsbaan, Kolhorn |

One Comment to "Hutten Smurfen Dorp!"

• Mark Coutinho schreef:

Mensen van Kolhorn Vooruit: mijn grote dank en bewondering voor jullie inzet en toewijding voor en tijdens deze zeer geslaagde dagen! De kinderen hebben genoten.
      Ook dank aan de sponsors uiteraard: van de spijkers van De Jong & Roos tot en met de wc’s van Vader: super!