• Wat een onwerkelijke weken met de vermissing van Bertus Herman maar gelukkig is hij weer thuis bij zijn familie.

En dan het vreselijke bericht dat geen mens wil horen. Mischa en Renate betrokken bij een zeer zwaar auto ongeluk.

Beide meiden hebben het niet overleefd, afgrijselijk, de grootste nachtmerrie die je als ouders kan overkomen, voor dit verlies zijn geen woorden.

In overleg met de familie zijn de georganiseerde activiteiten van “Kolhorn Vooruit” wel doorgegaan, maar in afgezwakte vorm en minder uitbundig.

De Vlotten Race werd verplaatst naar de Kolhornerkade.

Voor aanvang van de race werd 1 minuut stilte gehouden voor het overlijden van Mischa Strijker. Zeer indrukwekkend.

Uitslag;

Categorie                    6 t/9 jaar.

1. Bram v/d Leest & Bo Spalling 2.07.
    1. Perrie Stevens & Kevin Stevens 2.08.
    1. Björn Sala & Marysia Sala 2.30.

Categorie                    10 t/m 13 jaar.

1. Mike Dresken & Milano den Turk 1.14.
    1. Annabel Spaans & Fabiënne Geertzema 1.27.
    1. Jolien Stevens & Isa Zijlstra 2.58. + Pechprijs

Categorie                    18 t/m …….

1. Peter v/d Leest                       1.11.
    2. Remo Spalling                        1.16.
    3. Piet v/d Kreeke                      1.51. + Originaliteitprijs.

De vlotten werden begeleid door Duikteam Schagen. Voor alle veiligheid.

Huttendorp (Piraten Haven)

Zo werden er vrijdag 17 augustus 2 containers met hout gestort door SORTIVA bij de IJsbaan. Toilet neergezet door Vader Verhuur en afval containers door Hollands Kroon.

Zondagmorgen na 1 minuut stilte gingen jong en oud aan de slag om hun mooiste Piratenschip te bouwen. De hamers en zagen deden hun best, wat een geklop en gezaag. de Jong & Roos sponsorde de spijkers. De legertent aan de haven van het Piraten werd gesponsord door Peter Bus. Maar wat was het warm 34 graden en dat in Nederland. Maar gelukkig had Wesley Mul een geweldige oplossing, “we zetten gewoon tuin sprinklers neer” in een woord TOP. Hier werd gretig gebruik van gemaakt door zowel jong als oud. Ze hebben 2 kleden versleten deze dagen. En wat dacht je van de schildpadjes op de waterglijbaan geweldig. Zo moesten sommige vaders en moeders heel goed zoeken waar hun kids uithingen. Het “Springkussen” werd gesponsord door STAMMIS verhuur, klasse en een mooie afleiding voor de kids. Op zondag werden de kinderen ieder ½ uur voorzien van water of limonade, gesponsord door “Het Restaurant” (de Roode Leeuw) tevens waren er IJsjes voor alle kinderen deze werden gesponsord door ’t Anker en Schippers Welvaren. Zondag middag hebben wij de dag eerder afgeblazen vanwege de warmte. Maandag zijn wij weer met frisse moed begonnen en tussen de middag heerlijke broodjes gegeten gesponsord door “Het Restaurant” (de Roode Leeuw) s`avonds hebben broodje knakworst gegeten met saus gesponsord door de Oliehoorn en een yoghurtje toe. Maandagavond werd er een verhaal verteld door Jan Dick Groet spannend hoor…en daarna de “Lawaai optocht” maar nu vanwege het overlijden van Mischa Strijken en Renate van der Berg niet door het dorp maar over het schelpenpad en daarna terug naar de Piraten haven.

Ook Dinsdag middag waren er weer heerlijke broodjes van Arie en Joyce “Dank jullie wel”. De kinderen hebben zich ontzettend goed gedragen deze dagen daarvoor een dikke dikke duim voor allemaal. TOP hoor.

Tijdens deze dagen kwam ook het bericht binnen dat Omaatje Singer was overleden ook gaan onze gedachten naar deze familie uit. Omaatje Singer was de oudste inwoonster van Kolhorn.

Dinsdagmiddag hebben we de haven opgeruimd en de boten vaar klaar gemaakt voor de jury. En dan de Dorps BBQ tijdens de BBQ hebben wij met z’n allen 1 minuut stil gestaan bij het overlijden van Mischa en Renate,en Omaatje Singer. wat zijn wij als klein dorp dan groot. Wat waren er veel opa’s, oma’s, pappa’s, mamma’s, broertjes, zusjes en wie al niet meer

{ 173 personen } bij de 2 e Dorps BBQ.

Wij van “Kolhorn Vooruit” vonden het in een woord GEWELDIG.

Tijdens deze dagen was Dirk Bruin aanwezig voor de EHBO.

Woensdag werd met vereende krachten de hele Piraten Vloot gesloopt, opgeruimd, met mechanische hulp van Pieter Paul en Sjors, en alles weer op de plek gebracht waar het moest zijn. En om 4 uur de prijsuitreiking van het Piraten gebeuren, nou dat had heel wat voeten in aarde voordat de Kapitein en Petje aan wal waren maar spektakel was het wel.

Uitslag Piraten Dorp.

Volwassenen,
    “Duikteam Schagen
    Vrijwilligers.
    En “verder iedereen die op welke manier heeft meegewerkt aan het welslagen van de “Vlottenrace” en/of het Huttendorp – Piratenhaven.

Bestuur “Kolhorn Vooruit”.

Posted by Webmaster @ 11:19 for Algemeen, Bestuur, DorpsBBQ, Huttendorp, IJsbaan, Kolhorn, Sponsor, Vlottenrace, Waterweken |